dijous, 16 de maig del 2013

Monogràfic aprendre a llegir i escriure a primària




GUIX, elements d’acció educativa. 371. Gener 2011 Editorial GRAO
Monogràfic: Ensenyar a escriure a primària.


En aquests articles diferetns autors ens donen pautes de com actuar davant la incertesa i la poca maduració dels alumnes davant del procés d'aprenentatge de la lecto-escriptura. Del seu anàlisis he extret les següents conclusions:

  • La lectura i escriptura es fa en tots els espais escolars i àrees.

  • Saber organitzar els escrits i utilització de diferents models d’escriptura i lectura fan una millora en els alumnes.

  • El procés es direccional cap als dos sentits tan a nivell de lectura com d’escriptura  i sobretot no es pot obviar que estem en una societat i això fa que sempre estem intercanviant experiències.

  • Utilització de textos pràctics pels alumnes. Que siguin de situacions viscudes en la classe pròpia.

  • Tots volen escriure però molts cops els adults amb les correccions fem que desaparegui aquest interès llavors hem d’aconseguir mitjançant racons de lectura, escriptura.. que escriguin i sobretot no corregir contínuament les faltes gramaticals perquè el que volem és que facin un procés enriquidor de lector escriptura.

  • Treballar en petits grups

  • Crear ambient de confiança i de treball així com activitats obertes per a què tothom escrigui lliurement en temes pactats com descriure el joc del patí...

  • Aconseguir una intervenció fluida per part de l’alumnat en el procés, que tots participin en com podem escriure, que significa cada paraula, diàleg entre tots: alumnes i professorat, que no hagi cap acotació a les intervencions sinó una guia per part del professorat. Així es van fiançant els processos de lector escriptura i sobretot que les correccions siguin sempre amb termes positius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada