GUIX, elements d’acció educativa. 371. Gener 2011
Editorial GRAO
Monogràfic: Ensenyar a escriure a primària.
En aquests articles diferetns autors ens donen pautes de com actuar davant la incertesa i la poca
maduració dels alumnes davant del procés d'aprenentatge de la lecto-escriptura. Del seu anàlisis
he extret les següents conclusions:
- La lectura i escriptura es fa en tots els espais escolars i àrees.
- Saber organitzar els escrits i utilització de diferents models d’escriptura i lectura fan una millora en els alumnes.
- El procés es direccional cap als dos sentits tan a nivell de lectura com d’escriptura i sobretot no es pot obviar que estem en una societat i això fa que sempre estem intercanviant experiències.
- Utilització de textos pràctics pels alumnes. Que siguin de situacions viscudes en la classe pròpia.
- Tots volen escriure però molts cops els adults amb les correccions fem que desaparegui aquest interès llavors hem d’aconseguir mitjançant racons de lectura, escriptura.. que escriguin i sobretot no corregir contínuament les faltes gramaticals perquè el que volem és que facin un procés enriquidor de lector escriptura.
- Treballar en petits grups
- Crear ambient de confiança i de treball així com activitats obertes per a què tothom escrigui lliurement en temes pactats com descriure el joc del patí...
- Aconseguir una intervenció fluida per part de l’alumnat en el procés, que tots participin en com podem escriure, que significa cada paraula, diàleg entre tots: alumnes i professorat, que no hagi cap acotació a les intervencions sinó una guia per part del professorat. Així es van fiançant els processos de lector escriptura i sobretot que les correccions siguin sempre amb termes positius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada