|
Proposta constructivista per aprendre a llegir i a
escriure
Teberosky
Coronado, Anna
Barcelona:
Editorial Vicens Vives (2001)
Descripció:
En aquest llibre es descriu l’aprenentatge inicial de la lectura i de
l’escriptura dels infants des d’una perspectiva constructivista. Explica quin
ha de ser el rol dels adults, pares i mestres, i quin paper poden tenir els
llibres i els contextos socials de lectura i d’escriptura per afavorir i
potenciar aquest aprenentatge. S’ofereixen elements de reflexió per als
ensenyants i exemples d’activitats i actuacions.
|
|
Psicopedagogia de la lectura i de l'escriptura
Teberosky
Coronado, Anna(Coord.); Solé Gallart, Isabel
Barcelona:
Edicions de la Universitat Oberta de Catalunya (Ediuoc) (1999)
Descripció:Té
per objectiu la reflexió del docent sobre la pròpia pràctica i els seus
processos com a lector o escriptor. També el convida a reflexionar sobre els
processos dels aprenents quan comencen a interaccionar amb la lectura i
l’escriptura
|
Orientacions per a l'ensenyament-aprenentatge de la
lectura i l'escriptura
Departament
d'Ensenyament
Barcelona:
Servei de Publicacions del Departament d'Ensenyament, 1995, 85 pp.
(Col·lecció Nou Sistema Educatiu)
Descripció: Orientacions
basades en les tendències actuals de la psicolingüística i de les teories
sobre l'aprenentatge. S'hi poden trobar models didàctics per orientar el
tractament de la llengua oral amb l'objectiu d'ajudar els infants en
l'adquisició de la consciència fonològica, per planificar sessions de lectura
guiada i totes aquelles habilitats i estratègies implicades en la composició
de textos.
|
|
Orientacions per a la millora de la comprensió
lectora i l'expressió escrita. Competència comunicativa lingüística. Educació
primària
Departament
d'Educació (2010)
Destinataris:Professionals
de l'educació
Descripció:Proposa
orientacions per a la millora de la competència escrita per a l'etapa de
l'educació primària, tant des de la vessant receptiva (lectura) com des de la
vessant productiva (escriptura), i les relaciona amb les interaccions orals i
amb les dimensions plurilingüe i intercultural i literària.
|
dijous, 16 de maig del 2013
Bibliografia
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada