MODELS TEÒRICS:
- Models evolutius
- Models psicolingüístics
- Models cognitius
- Models sociocultural
Models socioculturals
- Llegir i escriure són tasques socioculturals que depenen de cada context.
- Cada context (època, comunitat, activitat cultural, disciplina) genera les seves pràctiques discursives.
- El significat dels discursos depenen del cervell, però cal conèixer elements socioculturals del context.
Implicacions
educatives del model sociocultural
- Esdevé imprescindible l'establiment de situacions pragmàtiques d'ús del llenguatge: aprenentatges contextualitzats i pràctics; es proposa crear situacions reals de l'aprenentatge de la lectura i l’escriptura, no situacions fictícies, o purament escolars (Bruner,1984; Teberosky, 1986).
- Es necessari que el nen interactuï des de ben petit amb material imprès, ja que en la nostra societat està present en un nombre considerable de situacions. El nen ha d’adonar-se de l'ús social d'aquest material, de la seva rellevància per poder accedir a informacions determinades o per poder transmetre algun coneixement o desig.
- El paper del professor consisteix a acompanyar i guiar els nens en aquest trajecte, en el propi procés d'aprenentatge
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada