Hores: 30 repartides entre els tres grups de
primer, encara que el seguiment exhaustiu es farà en una grup de primer
específicament.
Objectius:
- Millorar la competència comunicativa dels alumnes.
- Elaborar oracions coherents tan sintàctica com gramaticalment.
- Construir el llenguatge en grup per enriquir-lo i millorar-lo.
- Motivar als alumnes envers l’escriptura partint d’imatges properes a ells.
Activitats:
Primerament
els tutors demanen als alumnes fotos on surtin ells i elles fent activitats
importants per ells/es i a partir d’aquest recull es prepara un powerpoint on
surten cada alumne de l’aula.
- Així aconseguim que la imatge sigui important i motivadora per a tots els implicats alhora de visionar la imatge i parlar sobre aquesta.
Projecció
de la imatge d’un/a alumne a la pantalla digital i a partir d’aquesta situació
cada alumne va explicant el que veu, tots poden participar menys l’alumne que
surt a la imatge. El tutor dona punts imaginatius a qui fa les descripcions mes
correctes i fa que tots participen perquè si observa que algun no diu res li fa
preguntes directament.
Tots
els alumnes fan les seves hipòtesis d’on es troba el company/a i finalment
abans de començar a escriu per parelles la persona de la imatge explica on era,
que feia, quan va ser i tots els detalls que creu oportú.
- Es cerca que l’alumnat aconsegueixi vocabulari adequat per la imatge, ubicació dels objectes en l’espai de la imatge, la construcció de frases coherents i amb totes les parts de la mateixa. La motivació de la competició dels punts.
Per
parelles escriuen en un full ja preparat amb la imatge de la seva companya les
frases explicades oralment, cada parella fa les seves frases i descriu a la
seva forma la imatge observada.
- El treball cooperatiu fa que entre els dos membres de la parella s’ajudin en la redacció del text, en observa les errades ortogràfiques, posar punt i apart, comes,... recolzament semàntic en paraules complexes segons l’alumne i les parelles estan posades heterogèniament a les taules de l’aula.
Quan
finalitzen li ensenyen les frases al tutor/a i aquest les corregeix, llavors al
darrera de la fulla han de tornar a escriure les frases sense errors
gramaticals i després les llegeixen davant de tota la classe i quan finalitzen
tots els aplaudeixen.
- Aconseguir una escriptura i vocabulari extens per part de tot l’alumnat així com la construcció de frases amb coherència de concordança i gènere, així com expressar-se en públic, lectura en veu alta per l’entonació i claredat de les paraules dites.
Avaluació:
En
aquesta fase del procés més concreta he observat que la motivació d’escriure
sobre la imatge d’un company/a fa que tots ho visquin com una cosa propera com
una vivència pròpia que fa que tots s’impliquin
Com
es diu Teberosky es important el
procés de re-escriure, de repetir i de tornar a refer els textos i frases fetes
per l’alumnat. (pàg. 192 Aprendiendo a escribir, Ana Teberosky)
Alumne
|
Construir oracions que s’adeqüin a la imatge
|
Fer concordar en nombre i gènere les seves oracions
|
Seguir l’estructura sintàctica de l’oració
|
|||
SI
|
NO
|
SI
|
NO
|
SI
|
NO
|
|
A. , Marta
|
x
|
x
|
X
|
|||
A.B. , Sara
|
x
|
x
|
X
|
|||
A.G , Laia
|
x
|
x
|
X
|
|||
B. , Salva
|
x
|
x
|
X
|
|||
E. , Israel
|
x
|
x
|
X
|
|||
G. , Carlos
|
x
|
x
|
X
|
|||
G. G., Aitana
|
x
|
x
|
X
|
|||
G. H. ,Júlia
|
X
|
x
|
X
|
|||
H. , Samara
|
x
|
x
|
X
|
|||
H. , Alba
|
X
|
X
|
X
|
|||
J. , Simón
|
x
|
x
|
X
|
|||
L. , Juan Antonio
|
X
|
X
|
X
|
|||
M. , Josep
|
x
|
x
|
X
|
|||
M. A. , Laia
|
x
|
X
|
x
|
|||
O. , Elena
|
X
|
X
|
X
|
|||
O. I. , Carla
|
X
|
x
|
X
|
|||
P. , José
|
X
|
X
|
X
|
|||
R R, José
|
X
|
X
|
X
|
|||
S. , Andrea
|
x
|
X
|
X
|
|||
U. , Elvira
|
X
|
x
|
X
|
|||
U. U. , Lucia
|
X
|
X
|
X
|
|||
V. , Fàtima
|
X
|
X
|
x
|
|||
V. D. , Pol
|
X
|
x
|
X
|
|||
Z. , Marc
|
X
|
X
|
X
|
|||
Z. R. , Oscar
|
x
|
X
|
X
|
Alumne
|
Construir oracions complexes.
|
Cooperar amb el company/a.
|
Participar en les activitats col·lectives.
|
||||||
Molt
|
Bastant
|
Poc
|
Molt
|
Bastant
|
Poc
|
Molt
|
Bastant
|
Poc
|
|
A. , Marta
|
X
|
x
|
X
|
||||||
A.B. , Sara
|
X
|
x
|
x
|
||||||
A.G , Laia
|
X
|
X
|
X
|
||||||
B. , Salva
|
X
|
X
|
x
|
||||||
E. , Israel
|
X
|
X
|
X
|
||||||
G. , Carlos
|
x
|
x
|
X
|
||||||
G. G., Aitana
|
X
|
X
|
X
|
||||||
G. H. ,Júlia
|
X
|
X
|
X
|
||||||
H. , Samara
|
X
|
X
|
X
|
||||||
H. , Alba
|
X
|
X
|
X
|
||||||
J. , Simón
|
X
|
x
|
x
|
||||||
L. , Juan Antonio
|
X
|
x
|
X
|
||||||
M. , Josep
|
X
|
x
|
x
|
||||||
M. A. , Laia
|
X
|
X
|
X
|
||||||
O. , Elena
|
X
|
X
|
X
|
||||||
O. I. , Carla
|
X
|
X
|
X
|
||||||
P. , José
|
X
|
X
|
X
|
||||||
R R, José
|
X
|
X
|
X
|
||||||
S. , Andrea
|
X
|
X
|
X
|
||||||
U. , Elvira
|
x
|
X
|
X
|
||||||
U. U. , Lucia
|
X
|
X
|
X
|
||||||
V. , Fàtima
|
X
|
X
|
X
|
||||||
V. D. , Pol
|
X
|
X
|
X
|
||||||
Z. , Marc
|
X
|
X
|
x
|
||||||
Z. R. , Oscar
|
x
|
x
|
x
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada