divendres, 24 de maig del 2013

Conclusions



Les diferents sensacions viscudes durant aquest període han anat variant. En un primer moment va ser un procés de conèixer la forma de treballar, de funcionar i sobretot les diferents relacions que existeixen entre tots els membres de la comunitat educativa on he desenvolupat les meves pràctiques.

Al pensar el projecte a realitzar no sabia molt bé què fer i com, però les directrius donades des de l’UOC i sobretot l’ajuda rebuda per part del tutor del centre van fer que l’enfoques cap a una part vital i sincerament cabdal de l’escolarització de l’alumnat: el procés de lectoescriptura.

El procés de lectura i escriptura és molt difícil en les primeres edats perquè de vegades la maduresa dels alumnes està en diferents moments de desenvolupament  i això fa que no assoleixin els objectius previstos fins edats més avançades.

Per aquest motiu trobo que el fet de fer una tasca cooperativa i motivadora pels alumnes fa que un aprengui millor i sobretot en un ambient relaxat per això l’enfocament de l’Ana Teberosky i el seu mètode global va ser la línia a seguir.

En les diferents sessions he vist i he observat l’evolució de tot l’alumnat perquè en totes les àrees es treballa el llenguatge i l’escriptura. Al principi em veien com un estrany dins del seu territori però cada dia aquesta sensació es va anar difuminant fins a passar a ser  un més dins de l’aula.

Les reunions amb els tutors han estat profitoses perquè he pogut intercanviar amb ells les diferents formes d’abordar el procés d’ensenyança i aprenentatge de la lectorescriptura, coneixent com veuen l’ evolució, les necessitats reals del grup i sobretot  on les ajudes eren més necessàries. El poder treballar tots plegats ha fet que la meva tasca hagi estat més enriquidora.

Les reunions amb el meu tutor de psicopedagogia van acabar de donar-me idees sobre com enfocar la tasca prevista i sobretot veure que el procés de lectura i escriptura no és una tasca única i en una àrea específica sinó ans el contrari, ha de ser en tot moment i en qualsevol lloc. Sense deixar de banda la utilització de les noves tecnologies (ordinador, internet, càmera de fotografia...) com una vessant motivadora dins de l’expressió escrita .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada