dijous, 23 de maig del 2013

Expressio escrita. Rúbrica

Alhora de plantejar-me l'avaluació he cregut que una rúbrica podia ser una bona eina per avaluar el nivell d'assoliment dels objectius per part de l'alumnat.
En aquesta rúbrica pretenia conèixer en quin grau es troben els alumnes respecte al procés d'aprenentatge de l'escriptura.
He estat cercant informació per elaborar la meva rúbrica i he trobat una que he cregut que em podia ser de força utilitat. Aquesta ha estat dissenyada per l'escola Es Migjorn (Menorca).




RÚBRICA D'EXPRESSIÓ ESCRITA (Cicle Inicial) 

CRITERIS

NOVELL

APRENENT

AVANÇAT

EXPERT
1.-PLANIFICACIÓ:

Col·labora en la realització del guió a seguir

- No col·labora

- Li costa però respon davant la pregunta del mestre.

- Dóna algunes idees siguin vàlides o no vàlides

- Dóna idees vàlides.
2..-PRESENTACIÓ:

Sap fer una presentació neta i ordenada
- Es compleixen entre  un i tres  condicions del nivell expert.
- Es compleixen tres condicions del nivell expert.
- Es compleixen quatre condicions del nivell expert.
- Respecta els marges.
- Les línies estan rectes i no es trepitgen.
- La lletra s'entén.
- Posa el nom i la data.
El nom en majúscules.
- Els paràgrafs estan separats.
- Posa un títol centrat i destacat.
3.-ADEQUACIÓ:

Sap donar a entendre les idees principals

- No s'entén cap idea.

- S'entenen poques idees principals.

- S'entenen totes les idees principals amb ajuda de l'adult.

- S'entenen totes les idees principals del text sense ajuda de l'adult .
4-COHERÈNCIA:

Construeix bé l'estructura textual.
- No utilitza el guió establert .
-
- No es preocupa de posar ni punts ni comes.
- Li costa seguir el guió establert  deixant-se algun aspecte , inclòs amb ajuda.
-
- Segueix el guió establert amb ajuda.
-  
- Li costa posar punts i comes al seu lloc.
- Es deixa alguna idea o fa repeticions innecessàries.
- Segueix el guió establert sense cap ajuda.
- Cada paràgraf conté una idea diferent.
-
- Posa punts i comes al seu lloc.
- No hi ha llacunes, repeticions d'idees... Conté la informació justa i necessària.
- Utilitza la estructura que es correspon a cada text
.5.- COHESIÓ:

  Construeix amb ordre les frases i les connecta bé
-  No estructura bé les frases:
- Hi manquen nexes d'unió entre paraules per formar frases correctes.
- Les paraules estan ordenades adequadament dins la frase, encara que siguin senzilles i amb manca de adjectius.
-  Dins la frase les paraules estan ben ordenades.
6.- CORRECCIÓ:

  Empra normes ortogràfiques treballades
-No empra cap norma ortogràfica de les estudiades.
- Utilitza alguna norma ortogràfica estudiada.
- Normalment utilitza les normes ortogràfiques estudiades.
- No fa cap falta ortogràfica de les estudiades
7.- VARIACIÓ:

 Empra un vocabulari ric i variat  adequat a la seva edat.


- Empra un vocabulari pobre amb moltes repeticions.
- Empra frases curtes i senzilles amb un vocabulari bàsic.
-  Empra alguna frase llarga.
- S'esforça per escriure.
- Empra un vocabulari variat, encara que hi hagi algunes repeticions.
- Pren gust per escriure.
-. Empra frases coordinades i subordinades.
- Empra un vocabulari variat, sense repeticions i d'acord amb el tema tractat.
8.- REVISIÓ:



- No revisa mai el seu escrit.
- Si se li recorda revisa el seu escrit durant una estona curta.
- Sol dedicar una estona curta a revisar el seu escrit.
- Sempre dedica una bona estona a revisar el que ha escrit.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada