En aquesta rúbrica pretenia conèixer en quin grau es troben els alumnes respecte al procés d'aprenentatge de l'escriptura.
He estat cercant informació per elaborar la meva rúbrica i he trobat una que he cregut que em podia ser de força utilitat. Aquesta ha estat dissenyada per l'escola Es Migjorn (Menorca).
RÚBRICA D'EXPRESSIÓ ESCRITA (Cicle Inicial)
CRITERIS
|
NOVELL
|
APRENENT
|
AVANÇAT
|
EXPERT
|
1.-PLANIFICACIÓ:
Col·labora en la
realització del guió a seguir
|
- No col·labora
|
- Li costa però respon
davant la pregunta del mestre.
|
- Dóna algunes idees
siguin vàlides o no vàlides
|
- Dóna idees vàlides.
|
2..-PRESENTACIÓ:
Sap fer una
presentació neta i ordenada
|
- Es compleixen entre
un i tres condicions del nivell expert.
|
- Es compleixen tres
condicions del nivell expert.
|
- Es compleixen quatre
condicions del nivell expert.
|
- Respecta els marges.
- Les línies estan
rectes i no es trepitgen.
- La lletra s'entén.
- Posa el nom i la
data.
El nom en majúscules.
- Els paràgrafs estan
separats.
- Posa un títol
centrat i destacat.
|
3.-ADEQUACIÓ:
Sap donar a entendre
les idees principals
|
- No s'entén cap idea.
|
- S'entenen poques
idees principals.
|
- S'entenen totes les
idees principals amb ajuda de l'adult.
|
- S'entenen totes les
idees principals del text sense ajuda de l'adult .
|
4-COHERÈNCIA:
Construeix bé
l'estructura textual.
|
- No utilitza el guió
establert .
-
- No es preocupa de
posar ni punts ni comes.
|
- Li costa seguir el
guió establert deixant-se algun aspecte , inclòs amb ajuda.
-
|
- Segueix el guió
establert amb ajuda.
-
- Li costa posar punts
i comes al seu lloc.
- Es deixa alguna idea
o fa repeticions innecessàries.
|
- Segueix el guió
establert sense cap ajuda.
- Cada paràgraf conté
una idea diferent.
-
- Posa punts i comes
al seu lloc.
- No hi ha llacunes,
repeticions d'idees... Conté la informació justa i necessària.
- Utilitza la
estructura que es correspon a cada text
|
.5.- COHESIÓ:
Construeix amb ordre les frases i les
connecta bé
|
- No estructura
bé les frases:
|
- Hi manquen nexes
d'unió entre paraules per formar frases correctes.
|
- Les paraules estan
ordenades adequadament dins la frase, encara que siguin senzilles i amb manca
de adjectius.
|
- Dins la frase
les paraules estan ben ordenades.
|
6.- CORRECCIÓ:
Empra
normes ortogràfiques treballades
|
-No empra cap norma
ortogràfica de les estudiades.
|
- Utilitza alguna
norma ortogràfica estudiada.
|
- Normalment utilitza
les normes ortogràfiques estudiades.
|
- No fa cap falta
ortogràfica de les estudiades
|
7.- VARIACIÓ:
Empra un
vocabulari ric i variat adequat a la seva edat.
|
- Empra un vocabulari
pobre amb moltes repeticions.
|
- Empra frases curtes
i senzilles amb un vocabulari bàsic.
|
- Empra alguna
frase llarga.
- S'esforça per
escriure.
- Empra un vocabulari
variat, encara que hi hagi algunes repeticions.
|
- Pren gust per
escriure.
-. Empra frases
coordinades i subordinades.
- Empra un vocabulari
variat, sense repeticions i d'acord amb el tema tractat.
|
8.- REVISIÓ:
|
- No revisa mai el seu
escrit.
|
- Si se li recorda
revisa el seu escrit durant una estona curta.
|
- Sol dedicar una
estona curta a revisar el seu escrit.
|
- Sempre dedica una
bona estona a revisar el que ha escrit.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada